vrijdag 3 juni 2005

HBS

4b
plots was daar een mailtje van oudklasgenoten.
dat het leuk leek om weer eens bij elkaar te komen. geen echte reünie, maar gewoon met een paar mensen, een stuk of tien, bijpraten, BBQ, eind juni. precies 35 jaar na het eindexamen.
natuurlijk, ooit had ik me ingeschreven op schoolbank.nl. en had ik geïnteresseerd rondgekeken of ik nog wat namen herkende. wat fotoos geplaatst en mijn emailadres achtergelaten. dus wat wil ik nou eigenlijk?
het voelt gewoon anders. zwelgen in nostalgie op basis van fotoos en mijn herinneringen en dat op een lifelog zetten is een stuk veiliger dan de direkte konfrontatie aangaan met mensen die je destijds dag in dag uit hebben meegemaakt. die zich de dingen anders herinneren dan je dat zelf doet. die je weer in je oude rol plaatsen. die nog dingen van je weten die je niet voor niets verdrongen hebt.
ik aarzelde dus wat, we aarzelden wat, want partner A zat in diezelfde klas. maar de nieuwsgierigheid naar wat er van die jongens en meisjes is terechtgekomen is toch sterker dan de "angst" voor de konfrontatie. bovendien was het een leuke tijd en droeg ik toen al een hippe zonnebril.

Geen opmerkingen: