donderdag 23 juni 2005

Kralingen

Kralingen
het is dat we zaterdag een mini-HBS-reünie gaan plegen.
dan ga je graven naar die tijd. vijfendertig jaar geleden eindexamen, vijfendertig jaar geleden Kralingen.
Woodstock in de polder: love, peace en happiness. met alle grote bands. Jefferson Airplane, Dr. John, Pink Floyd, T-Rex, Soft Machine, Santana, CCC Incorperated, Q65 en meer, veel meer. helemaal te wow. far out, man! weetjewel, vogel.
dus ging ik met wat toen nog een erg jonge vriendin A was belet vragen bij haar ouders. of ze mee mocht naar een concert. drie dagen. iederéén gaat.
zelden heb ik die mensen zo kwaad gezien. wat ik wel niet dacht. en dan zeker in de open lucht slapen. en wat er verder van komt. en hun dochter aan de drugs brengen. met die valse hippiemuziek. en natuurlijk allemaal bloot ook. vies langharig tuig! en nou weg wezen, we willen je hier voorlopig niet meer zien. waarop ik de deur werd uitgewerkt en half struikelend de trap af werd geduwd.
Kralingen deed ik dus alleen.
ik herinner me de weg er naar toe, veel joints, goddelijke tripmuziek, hoosbuien, wakker worden in een andere slaapzak dan waarin ik dacht te zijn gaan slapen en de weg liftend terug naar Amsterdam.
en Mungo Jerry.

Geen opmerkingen: