maandag 6 juni 2005

juf overbeek

juf overbeek
ik ging door de grond als ze me niet zag. terwijl ik toch heel erg netjes strak met m'n armen over elkaar, m'n mond stijf dicht, heel gehoorzaam zat te wezen. of als ik toch niet het zo gewenste antwoord mocht geven als ik keurig m'n vinger als eerste had opgestoken. of weer niet de lauwe flesjes schoolmelk mocht ronddelen.
ik was niet jufs lievelingetje, weet ik nu. maar toen was ik alleen maar verliefd op die mooie juf Overbeek. ging voor haar door het vuur.
ze was zo anders dan juf Margaroli die me voor de klas wel eens over de knie had gelegd om me een pak voor m'n broek te geven. omdat ik het had gewaagd een stripboek mee naar school te nemen.
nee, dan juf Overbeek.
die mijn wanhopige verliefdheid negeerde en me een ekstra lange middelbare schooltijd bezorgde. hansje mag blij zijn als ie de ulo haalt, had ze in de zesde klas neerbuigend tegen m'n moeder gezegd. en dus ging ik eerst naar de driejarige ulo (uitgebreid lager onderwijs) en pas daarna naar de hogere burgerschool.
toch val ik opnieuw voor haar als ik die foto zie...

Geen opmerkingen: