dinsdag 5 april 2005

de Annex (4)

theo wittering
"de vorig jaar geopende Annex galerie is evenals Aorta, Sponz en de Living Room voortgekomen uit het alternatieve expositiecircuit en begonnen in de huiskamer van een enthousiaste student kunstgeschiedenis" schreef de beroemde recensente eind januari 1984. de galerie zat dus al niet meer in mijn huiskamer, maar had inmiddels "het aanzicht van een professionele expositieruimte" gekregen in de 2e Rozendwarsstraat.
Theo W was de jonge bonkige exposant waarvoor de recensente het nog te vroeg vond om over naar huis te schrijven.
ik hield wel van zijn werk. en nog. gister vond ik twee zorgvuldig verpakte tekeningen in een mapje. ik was vergeten dat ik ze had. en nog steeds vind ik dat er veel spanning zit binnen de stripachtige onderwerpen, als opgekropte agressie vlak voordat ze uiteen zullen spatten.
die agressie zat ook in de opening destijds waar Peter Zegveld met één elektriese gitaar de hele volgepakte hondervijf vierkante meter galerie oorverdovend liet opstijgen alsof het een jumbojet was.
ik ben Theo W na het opheffen van de galerie uit het oog verloren. als ik zijn naam nu google krijg ik een expert van een groot IT bedrijf als resultaat. ik kan me niet voorstellen dat ie zijn agressie daar tegenwoordig in kwijt kan. het lijkt mij dan ook sterk dat dat dezelfde Theo W is.

Geen opmerkingen: