woensdag 27 april 2005

Daf

m-brigade
ik kan het nu wel bekennen: ook ik was lid van de M-brigade.
ooit dronk ik meer melk dan me lief was. dus mocht mijn moeder me opgeven voor de Melkbrigade. en mocht ik trots het enige echte Melkbrigadiersembleem op mijn jas dragen. zodat iedereen kon zien: da's een flinke jongen, die drinkt wel drie bekers melk per dag!
ben zelfs naar een landelijke M-brigadiersdag geweest in een Jaarbeurshal in Utrecht. daar werden al die flinke jongens en meisjes van her en der uit het land per bus naar toe gebracht. met als hoogtepunt van het programma de verloting van een moderne nederlandse Daf. die ik natuurlijk zou winnen, want had ik niet eerder al even een koelkast voor mijn moeder gewonnen?
de winnaar zou met Daf naar huis worden gebracht. mijn moeder zou natuurlijk verbaasd opendoen, haar handen voor haar gezicht slaan en mij dan om de hals vliegen. de hele straat zou juichend voor de deur van die geluksvogels staan: eerst al een koelkast en nu weer die Daf. we zouden gaan touren en lid worden van de ANWB en de Wegenwacht en dan de metalen lidmaatschapsschildjes op de voorbumper laten schroeven.
maar ik won um niet en daarna vond ik dat hele M-brigadiersgedoe eigenlijk ook wel erg kinderachtig.
en melk heb ik sindsdien ook niet meer gedronken.

Geen opmerkingen: