donderdag 6 januari 2005

talent

800 meter
ik had talent, zeiden ze. en dat was ook zo: ik kon lekker hard lopen, het liefst op de 800 meter. bovendien had ik een goeie trainer in Cees Koppelaar, die later ook de looptraining van Ajax en van de nationale hockeyselekties ging doen.
vanwege dat ontluikende talent werd ik ook een beetje onder de hoede genomen van een ietwat invloedrijk official van de atletiek unie. die gaf dan allerlei adviezen. en hij zorgde er voor dat mijn spieren soepel bleven. hij woonde vlak bij de sintelbaan waar ik trainde, dus leek het helemaal niet zo gek dat ik dan na de trainingen bij hem langs ging voor een beenspiermassage . dan kon ik gelijk bij hem douchen met Badedas (classic), want wij hadden thuis geen douche en dus ook geen Badedas.
maar dat ik zo goed was dat ik gesigneerde fotoos van mijzelf in hardloopaktie had klaar liggen was ik eigenlijk een beetje vergeten. het is in ieder geval een mooie foto gemaakt door een echte fotograaf. de snelheid druipt er van af. wat een gratie, wat een fraaie techniek. ik ben hier nog tweede, maar zal ongetwijfeld...
enfin, korte tijd later besteedde ik meer tijd aan vriendin A dan goed was voor mijn hardloopkarrière.
exit enge atletiek official, exit talent.

Geen opmerkingen: