maandag 15 december 2008

de verwarde man


een mens kan het zichzelf erg moeilijk maken.
neem de lunchbeslissing: is het vandaag nou broodje-kippenlevermaandag, pindasoepdinsdag, bagel-tonijnsaladewoensdag, japanse-salade-van-de-AH-donderdag of toch maar broodje-tempeh-kousebandvrijdag? en of die keuze niet erg genoeg is, nog moeilijker wordt het als ik het ontbijt er bij betrek: wil ik wel kippenlever tussen de middag als ik al ongelardeerde kalfslever op de boterham had voor ontbijt? kan ik nog wel tonijnsalade aan als ik eerder vandaag een bruine boterham met pittige eiersalade heb genuttigd? en helemaal buitengewoon ingewikkeld wordt het als ik dan ook nog reken met het avondmaal: kan ik me wel op de pindasoep storten vanmiddag als partner A weer zo'n overheerlijke pompoensoep op de rol heeft staan vanavond? op die manier verzandt een eenvoudig lijkende lunchbeslissing al snel in een driedimensionale puzzel. waarop ik in totale verwarring dus steeds vaker de lunch maar oversla.
ik zei toch dat ik het mezelf graag moeilijk maak...

Geen opmerkingen: