maandag 2 juli 2007

de hoofdkraan

de hoofdkraan
onze riante benedenwoning is takties verdeeld over twee trapportalen waarboven minder bedeelde buren aanzienlijk kleiner wonen dan wij. onder die twee trapportalen hebben wij dan ook nog eens twee ruime kelders waar zich per trapportaal een waterhoofdkraan bevindt, ook die van de buren. in onze kelders. kunnen zij niet zo maar bij. zijn zij afhankelijk van onze burenvriendelijkheid. en of onze aanwezigheid.
dacht ik. want daarnet hoorde ik gestommel in de kelder. ga ik kijken, sta ik oog in oog met een atletiese kale man die zich voorstelt als de loodgieter van de buurvrouw. in mijn huis. had hij zich door een oonooglijk luikje gewurmd. om de hoofdkraan uit te draaien, zei hij, vanwege lekkage bij de buurvrouw, zei hij. en nee, zei hij, hij had er niet aan gedacht even aan te bellen. sorry. zei hij.
dus heb ik hem verrot gescholden, de buurvrouw bestraffend geschoffeerd en dat miniluik subiet dichtgeschroefd.
mag dat?

Geen opmerkingen: