vrijdag 30 maart 2007

appeltje eitje

altijd terug, nooit betalen
dat met die belasting is digitaal zo simpel, mij hoor je niet klagen, ik draai mijn hand niet om voor een aangifte meer of minder. kost me tien minuten max. krijg bovendien altijd terug. ook als ik invul voor me moeder en of me kinderen. nooit betalen. altijd terug. altijd.
behalve dit jaar. moest m'n moeder inene betalen. why?! nog een keer doorlopen. opnieuw invullen. AOW: check. pensioentje: check. weer aftrekposten opsommen. bizondere heffingskortingen aanvinken. nee, geen alleenstaande ouder korting. is 82, geen kind meer in huis. uitkomst: dokken.
wat doe ik fout? nog een keer. moet 'm in die heffingskorting zitten. hm, 't staat er toch echt: alleenstaande ouder korting. wat zegt de helppagina? alleenstaande ouderen korting. geen ouders die alleen staan, maar ouderen zonder partner. is wezenlijk verschil. foutje in de tekst. scheelt een hoop geld. appeltje eitje.

Geen opmerkingen: