woensdag 12 oktober 2005

plusfour

knickerbocker
kleding maakt veel los. blijkt ook nu weer in de tuinbroekdiskussie. zo schreef ik eerder over het dragen van *klik* rode broeken (wat is daar nou mis mee?) en dat blogje werd gelinkt naar het intranet van de keurige ambtelijke organisatie waar ik mijn dagen doorbreng. dan denk je daar een fijn zomers onderwerp aan te zwengelen, worden er door de lokale Ondernemingsraad zelfs vragen over gesteld aan de direktie.
maar goed, dat waren kollegaas.
ik had het over de tuinbroek. ook nix mis mee dus, hoewel de latere annexatie door de radikale lesboos het imago van de tuinbroek geen goed heeft gedaan.
dat er vervolgens vrijmoedig negatief op het dragen van tuinbroeken in mijn reaktiedingetje wordt gereageerd door een voorheen drollevangerdrager gaat echter al mijn modieuze perken te buiten. zeker als de ooit trotse drager van zo'n rare broek ter plekke nog dromerig terugdenkt aan die goeie tijd. dat het zo lekker zat, met een band net onder de knie; dat het zo prettig vrij bewoog, met de ruime stofval rond de bips. de bips!
nu ben ik zoals bekend normaal gesproken erg ruimhartig. ik geloof oprecht dat ieder zijn of haar eigen kledingkeuzes mag maken, dat ieders persoonlijke kledingkeuze ons respekt verdient.
maar een plusfour?
niet in mijn reaktiedingetje!

Geen opmerkingen: