donderdag 13 oktober 2005

dak

Stern enigszins opblaasbare foto
als aanstormend puber had ik gezien de woonsituatie in het ouderlijk huis nogal wat privacyproblemen. we woonden met te veel mensen op een te klein oppervlak om zonder dat iemand zich er mee bemoeide iets voor je zelf te kunnen doen. rustig een goed boek lezen dee ik bijvoorbeeld half verscholen achter de kachel zittend. zelfs ongestoord toiletbezoek lukte meestal niet, want er zat altijd wel één van de vele bovenbuurmeisjes op het toilet boven dat van ons, die dan door het ongeïsoleerde plafond heen een gesprek aanknoopte.
als ik echt helemaal in me uppie een spannend tijdschrift wilde lezen, sloop ik van twee hoog via drie hoog naar zolder en klom via een openslaand raam op het platte dak. dan slingerde ik me over twee hoge muurtjes om tussen de TV-antennes (Nederland 1, Nederland 2 en de REM-antenne) een ommuurd plekje te bereiken waar ik eindelijk ongebreideld privé de fotoos en cartoons van rondborstige en/of half ontklede vrouwen in de Stern kon bekijken.
het is goed voor m'n Duits, zei ik tegen mijn moeder als ik weer met de nieuwste uitgave van het duitstalige roddelblad aan kwam zetten.
maar daar op het dak leerde ik meer dan duits.
veel meer.

Geen opmerkingen: