donderdag 20 oktober 2005

k-ellende

ballen
"zeg", floepte dochter L er onlangs tussen neus en lippen uit, "wat zijn jullie dit jaar eigenlijk van plan te doen met K?".
en ja hoor, daar istie weer: het K-woord!
bijna een volle maand eerder dan vorig jaar.
maar de nazomer is inderdaad al weer enige dagen voorbij, we hebben ons weken geleden al misselijk gegeten aan de eerste pepernoten en de R is in de maand. de hoogste tijd dus voor het K-woord. wat daar pardoes op tafel lag. als een pakketje gloeiende kolen, waar niemand zijn handen aan wilde branden. de lamp flikkerde spontaan aan en uit, hond Z verslikte zich vreselijk, de grote wijzer van de klok draaide als een dolle rond, het tafelgesprek kreeg een licht hysteriese ondertoon.
"wat zijn jullie dit jaar eigenlijk van plan te doen met K?".
nou, eerlijk gezegd ben ik helemaal nix van plan.
ik wil gewoon lekker eten met wie er is, waar dan ook.
zonder dat de één de ander scheef aankijkt. zonder verplichtingen met kadoos. zonder ingewikkelde afspraken en strakke schemaas. ik wil met z'n allen een beetje in de keuken frutselen of Catannen en onderwijl keuvelen, snacken en wijnen. en ik wil er vooral niet nu over hoeven nadenken.
ik ben zó makkelijk.
was iedereen maar zo fleksibel!

Geen opmerkingen: