zaterdag 5 maart 2005

Q10

Q10
ik werkte een half jaar in New York voor een studentenreisburo en moest drie keer per week op het vliegveld zijn voor de afhandeling van een vliegtuig vol studenten. het taxigeld dat ik voor het vervoer van en naar het vliegveld kreeg uitbetaald besteedde ik aan de Q10-bus. die bus reed een slingerende route met een hoog Americana-gehalte door Queens, van Kennedy Airport naar Kew Gardens. vandaar verder met de F-train naar Manhattan. kostte in totaal niet meer dan 2 dollar. zodat ik een substantieel extraatje had to enjoy the big apple.
de antirimpelreklameposter met het Q10-woord werkt bij mij kennelijk net als de geur van kerosine dat altijd weer doet: het veroorzaakt een onverwachte nostalgiese golf herinneringen aan die tijd in New York. een golf die ik niet kan stoppen.
een rimpelloze golf.

Geen opmerkingen: