dinsdag 29 maart 2005

merkwaardig

romremus
we zitten met z'n tweëen bovenop het stenen standbeeld. een oud en aangetast standbeeld, een beetje poreus ook. een beeld van een vierpotig beest, zodat je er ook makkelijk op kan zitten. het heeft wat weg van de wolvin die de stichters van Rome (de broers Remus en Romulus) voedde.
overmoedig of gewoon baldadig proberen we er wat meer aktie in te krijgen door het beest de sporen te geven. onbegonnen werk bij een stenen beeld. dat dan ook van z'n hoge voetstuk afvalt. en wij er naast. misprijzend bekeken door onze kollegaas.
een merkwaardige droom waaruit ik ontwaak door luid gekras van muizepootjes tussen het plafond van onze slaapkamer. althans, ik denk dat het muizepootjes zijn, want hond Z is het niet. die ligt om half twee vannacht gewoon opgerold in haar mand.
wat moet ik nou met zo'n zinloze en niet te duiden droom? moet ik op voettocht naar Rome? wie is die kollega? en waarom zijn er sowieso kollegaas in mijn droom? waarom klim ik boven op een standbeeld? en wat doen die muizen tussen mijn plafond?
help?

Geen opmerkingen: