maandag 3 november 2008

wetenschappelijk onderbouwd


ik ben toe aan nieuwe handschoenen. dat is geen lichtvaardige aankoop dus heb ik inmiddels een degelijk onderzoek opgezet: is het eigenlijk al wel nodig om nu handschoenen te kopen? vanmorgen heb ik daarom wat veldwerk verricht. onderweg naar mijn werk, wat mij zo'n tien minuten op de fiets kost, heb ik de handschoendragende en fietsende tegenliggers geturfd. ik kwam tot 36 exemplaren mét handschoenen aan en 32 zónder handschoenen aan. of andersom, want ik moest alles natuurlijk in het hoofd opslaan, ik ga niet met een notitieblokje rondrijden op m'n vouwfietsje. voor het gemak rond ik het daarom maar af op fifty fifty, vijftig procent met en vijftig procent zonder. het lijkt me dan ook wetenschappelijk verantwoord dat ik vandaag nieuwe goedgevoerde lederen handschoenen aan ga schaffen. mits ik vooralsnog niet meer dan vijftig percent daarvan in gebruik neem. ik overweeg de rechter handschoen.

Geen opmerkingen: