maandag 17 november 2008

oplichter 2


"dag bejaarde mevrouw die hier zo heel alleen over straat loopt. moet u eens luisteren: kom ik net van een beurs in Zwitserland gereden met mijn mooie huurauto, ja mooi is ie hè, ben ik op weg naar Schiphol, bedenk ik me net dat ik over die paar meter prachtige stof die ik aan die beurs heb overgehouden straks heel veel invoerrechten moet gaan betalen. moet u eens voelen wat een kwaliteit. ik zie het al, u heeft er verstand van. maar ja, die invoerrechten. dus nu dacht ik dat het misschien wel wat voor u was, bejaarde mevrouw met uw AOW en uw kleine pensioentje. wat zegt u nu? natuurlijk zou ik het goed vinden als een keurige nette man zoals ik mijn eigen vrouw op straat zou aanspreken en het zelfde aanbod zou doen. kijkt u maar eens goed naar mijn maatkostuum, zie mijn dure huurauto. beurs. Zwitserland. Schiphol. maakt u zich geen zorgen, ik ben door en door betrouwbaar. maar heel verstandig dat u dat even aan de orde stelt, bejaarde mevrouw die niet meer weet wat ze nog moet zeggen om me van zich af te schudden. nou vooruit, u mag deze eersteklas lappen stof van me over nemen voor honderd euro. ach, u heeft geen geld bij zich? dan rij ik toch even mee met u naar de pinautomaat. nee hoor, helemaal geen moeite. dank u wel, bejaarde mevrouw die ik zo maar ongevraagd aansprak. en een prettige dag nog verder".

Geen opmerkingen: