zondag 2 november 2008

ik zwom er, ik luisterde en ik had de cd al


twee vleugels aan de rand van het zwembad, tafels en stoelen, cocktails en drijvende matrassen. publiek in, op en rond het water. terwijl vleugel 1 rustig begint (pompomPOMpompom, pompomPOMpompom, pompomPOMpompom, pompomPOMpompom) komt tussendoor langzaam vleugel 2 op gang (tuut, tuut, tuut, tuut, tuuttuut, tuuttuut, tuutTUUT, tuutTUUTtuut, tuutTUUTtuut) om in een voortdurende kadans, over en weer, gelijk opgaand, uitwaaierend, dan weer hard, dan weer zacht, twee uur later te eindigen waar het begon: met klotsende golfjes. 
Polo de Haas (1933) en Kees Wierenga speelden gisteravond Canto Ostinato (1976) van Simeon ten Holt (1923) in het Amsterdamse Zuiderbad (1912). 
been there, seen that, got the t-shirt.
ik zwom er, ik luisterde en ik had de cd al.

tv-interview met Simeon ten Holt:

Geen opmerkingen: