maandag 12 februari 2007

Hamburg? jazeker, Hamburg!


sportieve verplichtingen van dochter L brengen ons volgende week naar Hamburg. met 't Smartje over de Autobahn, hup, naar een apppartementje randje centrum. maar ja, Hamburg, wat doet een mens in Hamburg? bij mij gaan geen bellen rinkelen. grondig gebombardeerd, Reeperbahn, decor van Wim Wenders' Amerikanische Freund met Bruno Ganz en Dennis Hopper, verder kom ik niet. nou, zei iemand die er drie jaar woonde, er zijn veel parken in Hamburg. maar van parken wordt ik niet echt warm. zeker niet eind februari.
dus nu dacht ik mijn lot eens in jullie handen te leggen: vertel mij wat ik moet doen in Hamburg, de hotspots, de te vermijden horeca, de musea, de touristtraps, kortom wijd mij in in de ins & outs, de tips & trucs van een lang weekend Hamburg. komt u maar!

Geen opmerkingen: