zondag 24 september 2006

waterkoker


het is algemeen bekend dat ik pietluttig ben op het gebied van het aanschaffen van huishoudelijke artikelen, hoewel ik me zelf liever een bewust konsument noem. hoe het ook zij: wat ik in m'n hoofd heb heb ik niet in m'n kont, ik weet wat ik wil en ik reis desnoods de halve stad af (en het halve land als het moet) om precies datgene in handen te krijgen wat ik hebben wil.
dus toen mijn ooit zorgvuldig geselekteerde en geliefde waterkoker definitief uitviel wilde ik het liefst eksakt de zelfde terug, want mooi, kompakt anderhalf liter bolletje van Rowenta en perfekt passend bij de andere apparaten in de keuken. blijkt ie niet meer gemaakt te worden, oud model, niet meer leverbaar. want ook waterkokers moeten elk jaar vernieuwd en verbeterd, elk jaar een nieuwe ontwerper, een nieuwe lijn.
zodat ik opnieuw winkel in, winkel uit moest met partner A aan mijn zij. op zoek naar een waardig vervanger. maar partner A begrijpt me niet, zij had het liefst de eerst de beste plestik waterkoker bij Blokker gekocht. dan zet ik natuurlijk helemaal m'n hakken in het zand. da's dus logies. en zo kwam het dat ik om vijf voor vijf gistermiddag stootte op de Russel Hobbs Montana. enne, euh, nou ben ik gelukkig.

Geen opmerkingen: