zondag 6 januari 2008

over skiën gesproken

en nog stoffig ook
oh, niet? ik dacht toch werkelijk even dat skiën het onderwerp zou zijn vandaag. dat ik dan zou vertellen over mijn ski-ervaring die voornamelijk beperkt is tot de korte achterkant van de heuvel in het Amsterdamse Bos. omdat ik de lange voorkant te steil vond. dat ik sowieso alleen maar langlaufski's had. van die ploeterski's waarmee je ook omhoog moet. nou ja, een klein beetje omhoog. en dan natuurlijk ook maar een klein beetje naar beneden. hoewel ik om het mooier te maken eigenlijk de geschiedenis vervals, omdat ik ook in New England wel heb geskied. alleen heette het daar cross country. vanaf de frontporch hop met stevige wandelschoenen in de latten en dan naar beneden suizen. en omhoog. en weer naar beneden. urenlang. en dat we dan bevroren sap van de maple tree afbraken. alsof het ijslollies waren, maple syrup icicles. en verder weer, verder cross the country. maar goed, als het vandaag dan toch niet over skiën gaat vertel ik dat dus niet. komt het een andere keer wel.

Geen opmerkingen: