zaterdag 17 februari 2007

erg wakker om half vijf

paniek!
de telefoon gaat om half vijf. nonchalant slaapdronken neem ik op maar ik hoor nix. grmbl grmbl verkeerd nummer zeker, nix zeggen, onbeleefd, dronken, grmbl. gaat even later even vrolijk weer de telefoon, hoor ik weer nix, begint het toch te knagen: zoon J? dochter L? familie in nood? waarom zegt niemand iets? waarom zegt iemand niets? waarom heeft dit toestel geen nummerherkenning?
niet meer slapen, wachten tot ie weer overgaat, laten bellen want als ik niet opneem krijg ik een email met afzendernummer, opstaan, computer aan, geen email, buiten klinkt een sirene.
kwart over vijf, telefoon rinkelt, vierde keer, nog steeds geen kik van de andere kant. dit is falikant mis! of faalt de techniek? tobbend worstel ik me terug in slaap.
om tien uur belt zoon J.
ja, ha ha, stuur ik jullie vanmorgenvroeg een sms-je, stuur ik 'm, stom stom stom, naar jullie vaste nummer, ha ha, en dat kennie hè, wassik kennelijk wat afgeleid, wassook vroeg, of eigenlijk laat, hebbik jullie errug wakker gemaakt?

Geen opmerkingen: