dinsdag 17 oktober 2006

Nuon, nu ook meedenkend


toen de CV-monteur vanmorgen voor de derde keer binnen een week onze haperende CV-ketel kwam bekloppen, konstateerde hij dat het niet aan de ketel lag maar aan een te hoge gasdruk. een defekte B-klep in de gasmeter, zei de monteur, u moet Nuon bellen.
nou heb ik een hoge Nuon-allergie (hier en hier), maar met een gratis storingnummer en het intoetsen van mijn postcode kreeg ik zo maar direkt de juiste man aan de lijn.
of ik een afspraak bliefde of dat het urgent was, vroeg-t-ie, want als 't urgent is staan ze binnen twee uur voor uw deur. of 't ook overmorgen vroeg kon, vroeg ik terug, want dan komt jullie elektra-afdeling al een nieuwe meter plaatsen. dat dat niet hetzelfde was, gas en elektra, zei-t-ie toen, maar dat ik dan beter overmorgen 's ochtends heel vroeg opnieuw kon bellen en dan moest zeggen dat 't urgent was, want dan kwamen de mannen van het gas binnen twee uur en dat was dan gelijk met de mannen van de elektra die toch al kwamen.
kijk, en dát vinnik nou zo ontroerend inventief, dat ik van af nu weer helemaal om ben qua Nuon.

Geen opmerkingen: