donderdag 7 september 2006

lekke band 85 euro


ik heb een lekke achterband maar ontken dat gegeven eigenlijk al de hele week. dus pomp ik 'm 's ochtends op, rij snel naar m'n werkplek, pomp 'm aan het eind van de middag weer op en rij snel naar huis. nix aan de hand, zo kan ik nog weken doorgaan.
ware het niet dat ik daar plotseling als een berg tegen opzie, tegen dat dagelijks twee keer oppompen. dus kom ik net van de fietsenmaker: tja, dat achterbandje is ook wel erg glad, meneer. en die ketting is uitgelubberd, tandwiel te puntig, remblokjes afgesleten. we lopen 'm na, smeren hier en daar wat bij en morgen na vijven istie klaar. en dat kost u, effe kijke, plus vijf, min drie, zes onthouden, drie en tachtig euro vijftig.
kijk, dat valt dan weer mee, nog geeneens vijfentachtig euro...

Geen opmerkingen: