maandag 19 juni 2006

prikkraan

al weer een opblaasplaatje
ik moest een tappunt hebben vanwaaruit ik de tuinslang kon uitrollen en de geveltuin kon bewateren. omdat ik niet in de 12 milimiter dikke koperen toiletwaterleidingbuis wilde zagen of solderen vond de bouwmarkt daarom voor mij de prikkraan uit: klemmetje plaatsen, kraan door de leiding prikken, aandraaien, klaar. ideaal voor luie doehetzelvers als ik.
maar na een tijdje bleef ie druppelen, hield ie z'n water niet meer binnen. blijkt het binnenwerk metaal op metaal te zijn, geen rubbertje, nix, dus niet reparabel. moest ik vorig jaar op de ochtend van een vakantievertrek halsoverkop en nog steeds liever lui dan moe een nieuwe prikkraan kopen en installeren.
begint ie gister verdikke weer te druppen. net een jaar oud, zelfde euvel.
daar heb ik het volgende op gevonden: ik koop vandaag een nieuwe, demonteer de ouwe, monteer de nieuwe, stop die ouwe in het nieuwe doosje, breng dat morgen met bon en al weer naar de bouwmarkt en inkasseer de aankoopsom retour vanwege ondeugdelijk geleverd materiaal.
ik mag dan lui zijn, ik laat me toch zeker niet piepelen!

Geen opmerkingen: