maandag 12 juni 2006

liefdevol en met respect


jaarlijks moet ons 1971 Volkscampertje betast, bevoeld en gekeurd worden. dat laat ik altijd door een garage buiten de stad doen. waar nog monteurs rondlopen die het Volkscampertje liefdevol benaderen. en met respect.
dit jaar vond ik dat ineens aanstellerig en overgevoelig. wat een onzin, we hebben het wel over een machine, hield ik me zelf voor. dit jaar gaat je dus gewoon naar de buurtgarage om de hoek, vertelde ik het Volkscampertje ferm. daar lopen oudere monteurs rond, die kennen jouw soort nog wel.
vanmorgen om acht uur stond ik er voor de deur. zullen jullie wel aardig voor hem zijn?, vroeg ik nog aan de oude monteur, hij is al op leeftijd. mij best, zei de oude monteur chagerijnig, als ie maar aan alle voorwaarden en regels voldoet.
ruim een uur later werd ik door de garage gebeld. of ik het Volkscampertje alsjeblieft wilde komen ophalen. er was geen beginnen aan. de eerste de beste benodigde kogellagers konden ze al niet bestellen. dat beloofde dus niet veel goeds, dat werd helemaal nix, dat kostte veel te veel tijd. en o ja, kunt u 'm snel komen ophalen, want er zit ook al geen parkeervergunning op.
het Volkscampertje huppelde van genoegen toen we alsnog bij de oude vertrouwde garage buiten de stad langs gingen om een afspraak te maken. zie je wel: liefdevol en met respect.

Geen opmerkingen: