woensdag 21 juni 2006

Iguerande


in mijn herinnering is het 't meest romantiese hotel waar we ooit hebben gelogeerd. we schrijven 1979, midden Frankrijk, aan het eind van een idylliese autovakantie per 2CV (met opgerold open dak) naar gerenommeerde romantiekhotspots als Rome, Amalfi en Firenze.
een verzameling huizen op het platteland, één auberge rural, onze kamer keek uit over bloeiende velden en in de gang bevond zich een druk bevlogen zwaluwnest. een zwaluwnest! in een hotel! met jongen en al! kon het leven nog roziger?
we hebben het dorp en het hotel later nooit meer terug gevonden. hebben ook niet echt fanatiek gezocht. koesterden vooral het romantiese beeld.
tot vandaag. tot ik een oude agenda doorbladerde. het was in Iguerande, zegt de oude agenda. in hotel le Lion d'Or, het diner kostte er 20 franse franken pp. en ik keek op internet, omdat ik er hier wat over wilde schrijven. nou, dat viel niet mee, dat viel zwaar tegen, stelde eigenlijk niksniemandal voor. et voilà: zevenentwintig jaar droombeeld naar de challemiezen. internet maakt meer kapot dan je lief is.
ik moet voortaan zuiniger zijn op mijn herinneringen.

Geen opmerkingen: