woensdag 7 juni 2006

geen krant


gister de avondkrant niet ontvangen.
dan denk je nog mee met de bezorger, lekke band, brug stond open, rothond onderweg, maar om half acht word je pissig. en je bent modern, dus mail je de lezersservice dat je geen krant hebt gehad en dat je die wel alsnog graag wilt hebben dankuwel alstublieft. de lezersservice bevestigt direkt per mail terug, dus dat zit wel snor, denk je. maar om negen uur nog geen krant, dus weer gemaild. waarna radiostilte, nix meer.
vandaag om vier uur ligt de krant van vanavond al in de bus. maar geen krant van gisteravond. dus bel je weer, krijg je zo'n moderne spraakherkenjuffrouwenstem aan de lijn die niet verstaat wat je postcode is en je huisnummer niet kent. tenslotte toch maar een lieve live mevrouw: ja, uw email bezorgingsklacht hebben we binnen gekregen, maar moest geprint en toen was het al na achten, dus konden we gisteravond niet meer nabezorgen. en u heeft vanmorgen ook al gebeld zie ik, zegt ze. nee hoor, zeg ik, ik bel nu, omdat ik gister ondanks die mailtjes geen krant heb omtvangen en omdat ik vandaag nix meer heb gehoord. jawel hoor, zegt de live-mevrouw, u heeft gister gemaild en vanmorgen gebeld, want dat staat hier, maar anywayzzzz: de krant van gister krijgt u morgen.

Geen opmerkingen: