vrijdag 7 april 2006

verdwenen gereedschap


zes schroeven moesten er worden ingedraaid afgelopen zaterdag. zes schroeven en het tafelblad zat weer aan het onderstel vast. met de schroefmachine natuurlijk. en draadloos. een moderne mens gaat z'n polsen niet verdraaien met een handschroevendraaier. zeker niet tijdens een verhuizing. dus mijn ouwe Makita schroefmasjien ging mee. lekker makkelijk voor zoon J.
gister moesten er nog twee gaatjes geboord. met de boormasjien. en twee schroeven geschroefd. met de schroefmasjien. maar die was even weg. althans niet te vinden, zei zoon J. in ieder geval zoek. dan wel foetsie. of pleite.
mijn ouwe trouwe schroefmasjien. waarmee ik tuinhuizen en serres uit het niets heb opgebouwd. keldertrappen heb gekonstrueerd. schilderijen heb opgehangen. mijn meest gebruikte gereedschap. mijn onontbeerlijke knutselhulp. zo maar in rook opgegaan.
gesneuveld in het harnas, troost ik mezelf schraal.

Geen opmerkingen: