maandag 3 april 2006

H & H

hotel New York
het valt eigenlijk best mee, dat Rotterdam.
zodra je die Maas over bent wordt het zelfs interressant kwa architektuur. lijkt het een beetje op ons amsterdamse Oostelijk Havengebied. anders natuurlijk, maar zeker niet slechter.
ho! wacht even. wat zeg ik nou weer? wat is me nou altijd geleerd? niet slechter? Amsterdam is toch superieur aan Rotterdam?
ik zie belgiese, luxemburgse en duitse jeugdherbergen. ik zie verbale twisten en kussengevechten op slaapzalen. ik zie altijd hetzelfde, toujours, strijk en zet: wij amsterdammers tegen die lelijke rotterdammers met hun rare provinciale tongval. en wij zijn beter.
maar als ik kijk vanuit het zuidrotterdamse appartement van vrienden H & H op de negende verdieping zie ik industrieel monument na architektonies hoogstandje, havenbedrijvigheid in de nabije verte en een luxueuze jachthaven aan mijn voeten. dan kan ik me toch voorstellen dat je er prettig woont, in Rotterdam.
ik ga nu even mijn mond spoelen.
met groene zeep en zo.

Geen opmerkingen: