dinsdag 11 april 2006

arbeidsetos

briefje van god
ik heb helegaar nix met de paas. niet met eerste paas, niet met tweede paas. of de wittedonderdag, laat staan de goedevrijdag (de dag dat ik ooit een afspraakje had om naar de West Side Story te gaan, maar wat vanwege veronderstelde religieuze ongepastheid door mijn ouders werd verboden). en nu ik toch bezig ben: de hele pinksterserie, de hemelvaart, de kerst één en twee, die hele religieuze rimram is me om het even, kwa spirituele beleving.
ik stel daarentegen hoge prijs op de met deze gristelijke jubeltijden verbonden vrije dagen. de verbrokkelde werkweken in april, mei en juni die het arbeidsritme zo lekker doorbreken. nog eens versterkt door de van overheidswege verstrekte koninginnedag, dag van de arbeid, bevrijdingsdag en de verplichte vrije-vrijdag-na-hemelvaart. en heb je dat allemaal gehad, hoppa: zomervakantie.
ik ga voor vijfeneenhalve week zomervakantie dit jaar. ik ben er aan toe. arbeidsetos my ass!

Geen opmerkingen: