vrijdag 2 december 2005

zen-teevee

de kluistering aan huis en bank heeft een louterende werking.
zo heb ik gisteravond urenlang naar een nieuw soort teevee zitten kijken waar met langzame kamerabewegingen langs het publiek werd bewogen. met veel achtergrondgemurmel en veelal jong studentikoos publiek. en af en toe stond er iemand op om naar de weecee te gaan of wat te drinken te halen. die kwam dan even later weer terug. verder gebeurde er he-le-maal nix.
rustgevende teevee. zen-teevee.
later bleek dat het protestuitzendingen waren. uitzendingen van programmaas zonder inhoud, zonder presentatoren. omdat de publieke omroep nu ook van binnenuit wordt aangevallen en uitgehold. door de eigen bestuurderen. die omwille van de reklame-inkomsten en de programmatiese herkenbaarheid Nederland 1, 2 en 3 willen vervangen door Nederland A, B en C. waardoor nogal wat informatieve en opiniƫrende programmaas zullen moeten verdwijnen ten gunste van programmaas die reklamegeld opleveren. programma's met afwijkende meningen als De Wereld Draait Door en Woestijnruiters zijn dan dus ongewenst. de programmamakers vrezen het eind van de publieke omroep als de Raad van Bestuur kommerciƫle omroep gaat spelen met overheidsgeld.
een milde publieksaktie als die van gisteravond vind ik dan ook terecht. en in tegenstelling tot wat een verontwaardigde voorzitter van de Raad van Bestuur betoogde, voelde ik me als publiek niet gedupeerd. dat voel ik me pas als die plannen door gaan.
daarom hierboven vandaag geen foto.
hansb is weer eens ouderwets solidair.

Geen opmerkingen: