donderdag 7 oktober 2004

lunch


de buurt rondom het Waterlooplein is voor buitenstadters de ideale buurt om lekker uit eten te gaan. restaurants en lunchgelegenheden te over, nietwaar?
behalve als je er werkt. want dan ga je week in week uit, maand in maand uit, je lunch halen bij AH onder in het gebouw. totdat de afgebakken broodjes met kaas of salade, of de kant en klare lekkere-trek-sandwiches je je neus uitkomen. je wisselt het eens af met een versgebakken frites mét van het Waterlooplein, maar daar voel je je dan weer zó schuldig over, dat je hoopt geen kollega tegen te komen die je dan betrapt met een vette hap.
en heel af en toe, want wat verder weg, een broodje fallafel uit de Reguliersbreestraat (toch Erwin?). maar dat is dan weer méér dan een lunch, dat is een halve maaltijd.
tot ik een paar weken geleden de soepzaak ontdekte.
die zaak zit er natuurlijk al veel langer, is nota bene hier schuin tegenover en vanuit mijn raam kan ik als het ware het bereiden van de soepen bekijken.
lunchen met soep, ik wist niet dat het kon, ik wist niet dat het zoooo lekker zou zijn. een medium beker, met topping en een stukje brood: pompoensoep met mint en basilicum, pijnpitten er overheen, pompoenpittenbrood erbij.
dit is meer dan lekkere trek, dit is zalige trek!
hou me vast, anders ga ik morgen weer....

Geen opmerkingen: