woensdag 14 januari 2009

wegens gebrek aan advies

start filmpje!
als ik een technies probleem had stonden ze altijd met advies voor me klaar, kollegavrienden J en E. niet dat ze het ooit met elkaar eens waren -ze waren het eigenlijk altijd fundamenteel oneens-, maar dat vond ik juist wel prettig, dat gaf mij het gevoel dat ik uiteindelijk zelf nog een afgewogen beslissing kon nemen. meestal spraken ze langere tijd niet meer met elkaar na weer zo'n akkefietje. waren ze elkaar verbaal dusdanig in de haren gevlogen (een linksdraaiend tapsgedraaid boutje? je bent gek man, hij moet juist een rechtsscharnierende kruiskopspijker hebben), dat er een lange periode van kilte en afstand volgde.
en nu had ik weer zo'n kwestie, had ik opnieuw dringend behoefte aan hun tegendraadse raad. want moet die "ouwe" Smart nou voor veel geld gerepareerd of stappen we in een nieuwe? een prangend dilemma, maar E is al weer bijna een jaar dood en J viert in het buitenland een leven als pensionado, terwijl ik bovendien met hem gebrouilleerd ben.
dus kozen we voor een nieuwe.
met een beetje nattevingerwerk.
met een beetje E en een beetje J in het achterhoofd.
een mens moet toch wat.

Geen opmerkingen: