donderdag 29 januari 2009

klalalalalaaglijn


mijn favoriete radioprogramma van weleer op de jammerlijk verdwenen lokale radiozender Radio Stad Amsterdam was de Klaaglijn, waar klagen mocht, klagen moest, klagen over alles en iedereen, lekker klagen, alsmaar klagen, klagen klagen klagen. maar wel met hoor en wederhoor. een verantwoord radioprogramma dus, recht uit het hart, hup de ether in.
wat me doet denken aan dat ik hier al weer een tijdje niet heb geklaagd, wat heet een tijdje, ik heb hier gewoon lang niet geklaagd, dus mag ik? ja? kan ie?
dan klaag ik graag even over schouderpijntjes vermengd met overmuisde pezen in de rechterpols met uitstraling naar de bovenarm. erg pijnlijk. en klaag ik vooral over m'n nekwervels die vanmiddag zijn gekraakt. au! en had ik de stekende pijn in de lies al genoemd die af en toe verhindert dat ik normaal, als een jonge god, uit een stoel kan opstaan? dan wil ik ook daar graag hier nog over klagen.
ik moet zeggen dat het wel helpt, dat klagen. ik zou zelfs durven zweren dat m'n pijntjes al een stuk minder zijn geworden. ik heb ze gewoon van me afgeklaagd, lijkt het. maar dat zal ik me wel inbeelden.
en o ja, dat programma bestaat nog steeds, zie ik nu, op radio Noordholland, gepresenteerd door Hanneke Groenteman.
maar wie luistert er nou naar Radio Noordholland...

Geen opmerkingen: