vrijdag 2 januari 2009

gaten in het geheugen


er moet geschaatst worden. en de schaatsen moeten geslepen. ik doe dat zelf. met een slijp/polijstblok. die heb ik nog vanuit de tijd dat ik fanatiek minstens twee keer per week op de Jaap Edenbaan rondjes reed. in de binnenbaan. enfin, ik pak mijn schaatsen, vind ik daarin twee abonnementen. een voor mijzelf. dat klopt. en een voor een "jeugd tot 15 jaar". en daar weet ik dus niets meer van. jeugd tot 15 jaar, jeugd tot 15 jaar? dat moet dus dochter L of zoon J zijn geweest. qua datum klopt dat wel. maar ik kan me niet meer herinneren wekelijks met een van hen te hebben geoefend. dinsdagmiddag tussen 5 en 6 nog wel, staat er achterop de kaart. een onmogelijk tijdstip. ik herinner me dat ik er tussen 10 en 11 te vinden was. zou ik dan zo in de war zijn? zoon J bevestigt het. ik schaatste met hem, een seizoen lang. dat ik dat ben vergeten, dat baart mij nou zorgen aan het begin van weer een jaar.

Geen opmerkingen: