maandag 19 januari 2009

een onmogelijke opgave


een nieuwe auto komt automaties met een nieuw kenteken. dus moet ik wéér een lettercijferkombinatie het hoofd te leren. alsof dat op mijn leeftijd zo eenvoudig is. nee, daar heb ik een ezelsbruggetje voor nodig, een simpel en makkelijk te herleiden betekenis aan met name de willekeurig gekozen letterreeks.
bij de vorige auto was ik daar snel uit: LF-DZ, dat is simpel, eLFDuiZend, want dat was ook precies wat ie had gekost. en die daarvoor met RD-BR d'r in, ook een makkie: kilometervreter ofwel op z'n engels RoaDBiteR. maar dat was dan ook een Volvo.
vandaag hoorde ik het kenteken van de nieuwe, zo'n moderne, met twee cijfers, drie letters en dan nog één cijfer: 19-HNK-2. ik kan er geen chocola van maken. ja, als ik nou Henk had geheten was ik zo klaar geweest. maar ik heet geen Henk en ik kom er niet uit. dus gooi ik het maar in de groep. iemand?

Geen opmerkingen: