zondag 14 december 2008

het komt opeens allemaal weer terug


zag ik daar een muis?
zag. ik. daar. nou. echt. een. muis?
ja daar, schoot daar niet van rechts naar links, trippeltrappeltrippeltrap van de ijskast naar de magnetron, een muis weg?
heb ik daarvoor al die heroïese veldslagen gevoerd en hele muizengeneraties uitgeroeid?
krijg ik nu soms te maken met een gemuteerde soort?
en hoor ik daar net als toen de gespleten tong van partner A weer terug? van een vertederd: agossie, wat lief, hij heeft het zeker ook koud, tot een hartgrondig: gatverdegatver, er liggen muizekeutels op m'n aanrecht?
begint dat nu allemaal weer opnieuw?

in januari 2006 schreef ik:
huismuis
muis is dood.
een kombinatie van gulzigheid en vals paarse gifkorrels heeft z'n slopende werk gedaan. gister zat ie verdoofd op het fornuis. heb ik um nog uitgezet in de stadse natuur van de lommerrijke middenberm. na een korte waggelgang rolde ie definitief om. hartstikke dood.
ik ken muis als een waardig tegenstander die mij de afgelopen maanden volop blogmateriaal heeft geleverd . hier bijvoorbeeld, hier, hier ook nog, en hier dan, hier, o ja: hier was ook leuk en natuurlijk hier.
ik zal muis niet snel vergeten.
*stilte*

Geen opmerkingen: