donderdag 25 december 2008

piekballen


deze vijf ballen (de linkerbal is links nog net zichtbaar) leiden tot een kerstschisma in huize hansb. want waar ik er een ludiek omgekeerde piek ofwel piekballen in zie en ik er aanvankelijk met drie thuiskwam, maar er na het boomoptuigen vanwege de symmetrie (de boom dit jaar eindigt bovenin in vijf takken) nog twee heb bijgekocht, kunnen mijn huisgenoten niet veel anders dan er laatdunkende opmerkingen over plaatsen. 
en niet alleen dat, ze hebben het er zelfs over met hun vrienden: "die hansb, die is zo zot, die koopt drie dezelfde ballen, hangt ze bij elkaar bovenin de boom en rent dan weer naar de winkel om er nog twee bij te kopen, zodat er nu vijf van die afzichtelijke ballen angstwekkend synchroon lopen te hangen". dus dan gebeurt het dat die vrienden langs komen en dan direkt zeggen: "oh, zijn dat nou die lelijke ballen? die hangen er inderdaad vreselijk bij"! dan is het goed te weten dat het mijn ballen zijn, dat ik ze in de boom heb gehangen, en dat ik ze er pas op Driekoningen weer af haal. vrede op aarde!

Geen opmerkingen: