zondag 16 november 2008

oplichter 1


"spreek ik met de meneer die laatst ongevraagd zijn diensten aanbood aan mijn bejaarde buurvrouw? was u het die zei dat hij allerlei klusjes voor weinig geld aan huis doet? bent u degene die opmerkte dat mijn bejaarde buurvrouw zo'n mooi bankje had staan maar dat het zonde was dat de zitkussens zo inzakten en dat uiteindelijk het o zo dure leer zou inscheuren als u niet zou ingrijpen? en bent u ook dezelfde meneer die die kussens vervolgens netjes strak voor mijn bejaarde buurvrouw heeft opgevuld? dan moet u inderdaad de vriendelijke meneer zijn die daarvoor van mijn bejaarde buurvrouw met haar AOW en een klein pensioentje handjekontantje driehonderd euro aftroggelde. ja? was u dat? herkent u zichzelf? wilt u zich dan diep schamen! wilt u dan als de sodemieterij zorgen dat die driehonderd euro weer terug komen bij mijn bejaarde buurvrouw! of wilt u liever de politie op uw dak? nee hè, dat dacht ik ook niet. oplichter! en laat ik u hier nooit weer zien!"
nu alleen nog even zijn naam en telefoonnummer...

Geen opmerkingen: