vrijdag 14 november 2008

fijne dingen op grijze dagen


al weken zeurt m'n fysio dat ik qua schouder zou moeten zwemmen, minstens één keer per week. dat maakt de boel beter los dan alle oefeningen die je toch niet doet, zegt ze dan. maar ik hou niet van zwemmen in een zwembad, antwoord ik haar altijd weer, te veel mensen en veel te chlorig. vandaag waren we echter allebei tevreden. simpelweg omdat ik haar vertelde dat ik er de afgelopen week een paar keer aan had gedacht te gaan zwemmen en zelfs een keer op het punt had gestaan om daadwerkelijk met een handdoekje onder de arm op de fiets richting zwembad te rijden. virtueel zwemmen, noemde ik het. we gaan vooruit, vond zij. en het gaf ons allebei een goed gevoel. wat later op de dag ekstra werd versterkt door de bestuurder van lijn 12 die bij het naderen van het eindpunt omriep: "de bemanning van deze tram wenst u nog een prettige dag en hoopt u binnenkort weer in het openbaar vervoer te mogen begroeten".
zo maar twee fijne dingen die je door zo'n grijze dag heen slepen.

Geen opmerkingen: