dinsdag 10 januari 2006

binnenblik


ik ken ze bijna allemaal. nou ja, kennen is misschien een groot woord, maar op z'n minst kan ik van de meeste reageerders op dit weblog via hun eigen weblog een soort van blik in hun binnenste werpen. dat noem ik dus kennen. net zo als er weer webloggers zijn die mij een beetje kunnen kennen als ik bij hen reageer, want dan onderteken ik met dit weblogadres.
maar er zijn dus reageerders die geen weblog hebben. dat komt voor. dat het dus niet een puur incestueuze webloggersaangelegenheid is dat webloggen. dat er dus normale mensen zijn die gewoon uit interesse andermans schrijfsels lezen en reakties achterlaten. en hun reaktie ondertekenen met een naam, een alias of initialen.
en daar begint het gelazer. want behalve de aliassen en initialen die ik wel kan herleiden tot een persoon, zitten er ook afzendnamen bij waarvan ik geen flauw idee heb wie er achter schuil gaat. waarvan ik bijvoorbeeld aan het IP-adres wel kan zien dat ze ergens vanuit mijn werkomgeving dit weblog lezen en bereageren, met welke resolutie, hoe laat, hoe lang en met welke frekwentie, maar waarbij ik aan de ondertekening met een eenzaam initiaal geen enkel houvast heb kwa persoon. daar kan ik dus niet tegen. dan ga ik piekeren. en nadenken. en daar is niemand bij gebaat.
dus ik dacht zo, dat als iemand zich nou in dit profiel herkent, dat die persoon zich hieronder wat meer blootgeeft. voor een wederzijdse binnenblik.

Geen opmerkingen: