maandag 4 juli 2005

zomerstokje

plafondlijst Berlijn
zeilt er ineeens een stokje me log in. alsof ik het al niet zwaar genoeg heb. omdat zij van Peng "m'n bourgondiese verhalen zo graag leest". en dan noemt ze me ook nog eens meneer.
nou mag je van veel betichten, maar bourgondies, als in levensgenieter? nou neen, zo zie ik me zelf toch niet. en meneer? ik? dacht ik niet.
dus dat begint al lekker. nog voordat ik ben toegekomen aan het benoemen van allerlei favoriete zomers zaken en bezigheden. als ik dat al zou willen. want dan moet ik nadenken. en beantwoord ik die stokjesvragen serieus? lollig? semi-intellektueel?
bovendien heb ik sowieso een hekel aan kettingbriefachtige toestanden. eigenlijk aan alles waar een soort groepsdruk achterzit. maar dat is misschien mijn eigen weeffout.
nou ja, het is dat ik een trouwe lezeres en weblogster niet voor het hoofd wil stoten, dus:
* is pastis mijn favoriete zomerdrankje, geen water, twee klontjes ijs.
* ga ik zomers graag naar Frankrijk, maar ook naar Italië, of de binnenlanden van Spanje, of de VS en wil ik graag nog eens terug naar Kauai.
* zit ik als favoriete zomeraktiviteit urenlang te staren naar de langzaam wisselende kleuren van een berg in de namiddagtotavondzon.
* is dat weer dichtbij het meest romantiese zomermoment, aan een uitgestorven strand, alleen met partner A zittend voor de VW-1971-camper een fles wijn leegdrinken, terwijl de bloedhete zon langzaam zakt in een lauwe zee en daarna samen nog even in die zee drijven.
* luister ik zomers muziek van Beachboys tot Springsteen, van Mozart tot Satie.

sodeju, dat valt nog niet mee. en dan ligt daar zo maar m'n hele zomerse hebben en houen op straat. als dat maar goed gaat...
die foto is overigens van de plafondlijst van de badkamer in 'ons' appartement in Berlijn, slaat dus nergens op qua dit stukje tekst hier, maar vinnik gewoon mooi.

Geen opmerkingen: