woensdag 20 juli 2005

klein persoonlijk leed

werkplek
ik kreeg last van mijn rechterarm. te veel muisgepield en scrollgewheeld, te veel verkeerde kleine bewegingen. dus ging ik links muizen om rechts te ontzien. met in no time een tennisarm links tot gevolg. overbelasting en irritatie van de peesaanhechting bij de elleboog. ik kon links geen kopje thee meer optillen zonder pijn. van pols tot nek. met rechts ging het inmiddels iets beter.
dat vroeg dus om radikale maatregelen op de werkplek. nix meer muizen, ook geen tablet met pen, joystickmuis of ergonomies gevormde muis waar je hele hand in rust. ik ging voor de blote vinger: een aanraakscherm, een vingertablet en een kort toetsenbord zonder numeriek deel zodat het vingertablet in lijn ligt met de komfortabele armsteun van de nieuwbestelde meebeweegstoel met lendensteun (voor de goede zithouding)*.
daarnaast twee maanden intensieve linkerarmpeesbehandeling door de fysio. die keer op keer genadeloos op de pijnplek duwt, wat voelt als aanraken van een open zenuw in een rotte kies. alles voor een pijnloze vakantie. en daarna natuurlijk voor een pijnloze arbeidshervatting.
tenzij vijf weken rukken en trekken aan het stuurbekrachtingsloze grote stuurwiel van ons VW-busje de boel weer op scherp stelt.
* met dank aan mijn werkgever

Geen opmerkingen: