donderdag 26 mei 2005

roeien

roeimasjien
het begon ooit als lovehandles. best wel een beetje aandoenlijk, vond ik toen, en misschien ook nog wel met enig prakties nut.
later werden de lovehandles een zwembandje. hm...
inmiddels is de situatie nog zorgelijker.
je kunt nu rustig spreken over een ronding. met name naar voren gericht. zodat het aloude ijkpunt (als je onder de douche staat en zonder voorover te buigen je zakie kunt zien hangen is er nog niets aan de hand) gepasseerd is.
het goede leven? de leeftijd? gestopt met aktief bewegen?
te veel van dat alles, denk ik.
tijd dus voor een typies bij deze midlifekrisis passende oplossing: de roeimasjien.
maar niet in een fitnesscentrum waar de strakke lijven het beeld beheersen. waar je je blauw betaalt aan een jaarlidmaatschap. en na afloop loungt met peperdure gezonde drankjes.
nee, gewoon een roeimasjien aan huis. even roeien voor ik naar het werk ga. tien minuten. zodat de zwembanden en andere ongewenste rondingen fluks verdwijnen. en ik mijn shirts niet meer kwasi losjes over mijn riem hoef heen te draperen. zodat ik nog deze zomer die maanden geleden te krap gekochte mooie dure broeken aan kan.
en voor het donker het zwembad of de zee weer in durf.

Geen opmerkingen: