dinsdag 22 februari 2005

serie

rhodia
ik heb iets serieels in me.
als ik iets moois zie wil ik er gelijk een aantal van hebben.
een mooi tafeltje? hup: twee.
dat leuke gekleurde schemerlampje? vooruit: drie stuks.
kinderen? een tweeling.
kekke potloden? doe maar een doosje, of nee, wacht: twee doosjes.
bloknootjes van Rhodia (meestal met oranje kaft, maar ik heb ze ook heel zeldzaam met zwarte en groene kaft, uit Frankrijk, in allerlei maten: rechthoekig, langwerpig, klein, groot, smal, breed, vaak met ruitjespapier, heel soms met lijntjes, met enig geluk is het papier dan geel, of roze)? onbeschreven stapels heb ik er van.
die buigzame halogeen lampjes van laatst, op dat gevonden kastje, daar hebben we er nu welgeteld acht (8) van in huis. her en der.
alles sleep ik seriegewijs naar binnen.
wat zegt dat nou over mij?

Geen opmerkingen: