woensdag 2 februari 2005

eigenaardige gewoonte

ontbijt
waarschijnlijk dateert het uit de periode dat ik de kinderen naar school moest brengen. toen de vroege ochtend nog vol drukte en rituelen zat. en ik voor de kinderen het pauzehapje en de tussendemiddagboterham klaarmaakte en in boterhamzakjes deed. en gelijk ook wat boterhammen voor me zelf prepareerde. mijn ontbijt dus. waar ik thuis niet meer aan toe kwam en daarom maar meenam naar mijn werk. om het daar direkt bij aankomst alsnog te nuttigen.
dat laatste doe ik nog steeds. hoewel de vroege ochtend nu een oase van rust is en ik zeker vijf kwartier heb voor ik kalm naar mijn werk fiets. en toch nog: bammetjes in zakjes, tien minuten fietsen, bammetjes uit zakjes, ontbijten aan bureau.
zeg nou zelf, dat is op z'n minst een eigenaardige gewoonte.
een ingeslepen handeling die alleen maar kan worden verholpen door mijn geheugen te resetten. ik denk dat ik dat maar eens moest gaan doen. net als kollega D die maandag zijn ogen heeft gereset en nu alles veel scherper ziet.
dus morgen ontbijt ik thuis, vóór ik naar mijn werk ga.
is ook beter voor het milieu en de zeehondjes.
scheelt per maand al gauw zo'n vijftig plastic zakjes.

Geen opmerkingen: