donderdag 3 februari 2005

appels en peren

imac4
tierend zat ik in de auto toen ik hoorde dat de pc-privéregeling zojuist met onmiddellijke ingang was afgeschaft. juist op het moment dat we definitief besloten hadden een imac g4 aan te schaffen. uitgeorienteerd en na het weekend te bestellen.
tierend en scheldend over zoveel onrecht mij aangedaan!
gelukkig had de appelwinkel nog een paar faktuurnummers van voor vrijdag 17.00 uur. zodat ik alsnog kon bestellen op een faktuurnummer van vóór de wende. terwijl ze toevallig ook nog een g4-exemplaar in de gewenste uitvoering hadden staan. zodat ik dus -wink, wink, say no more- als allerlaatste toch van die pc-privéregeling gebruik kon maken.
beetje afgedongen, boel deal gesloten, dinsdag betalen en halen.
komt appel juist die dinsdagochtend wereldwijd met de première van de nieuwe imac g5: sneller dan de g4, uitgebreider dan de g4, krachtiger dan de g4 en honderden euroos goedkoper dan de g4.
zo veel goedkoper dat het pc-privébelastingvoordeel virtueel zou vervallen. en het nieuwe model in alle opzichten een betere koop zou zijn. waarop de appelwinkelmevrouw doodleuk opmerkte dat ze wel had verwacht dat ik tot die slotsom zou komen. en met een zucht het koopkontrakt ontbond. zodat ik met een gevoel (bijna) belazerd te zijn en zonder g4 de winkel verliet.
na een paar maanden extra sparen heb ik zaterdag bij een andere mevrouw in een andere appelwinkel alsnog zo'n lubrieke imac g5 besteld. met alles d'r op en d'r an.
wordt over een week of twee geleverd.
binnenkort in dit theater.

Geen opmerkingen: