zondag 6 februari 2005

boekenweekgeschenk 1994

boekenweek 1994
ik ben natuurlijk buitengewoon literair aangelegen. maar koop nooit boeken in de boekenweek. dus ontvang ik ook nooit het boekenweekgeschenk. en dat ga ik toch langzamerhand als een gemis ervaren. zeker als blijkt dat geschenken uit een wat verder verleden tegenwoordig dik geld opbrengen. kollega J bijvoorbeeld zoekt het boekenweekgeschenk uit 1934 nog: een mapje kaarten met fotoos van schrijvers. en daar wil ie grif ruim driehonderd euro voor betalen. da's een hoop geld, dus als ik dat geschenk zou hebben mocht ie het van me kopen.
maar goed, mijn gemis is eigenlijk semi-literair, want staat op een cd. eigenlijk moet ik zelfs spreken van een cd-i, hoewel je van die i-funktie niet zo veel meer hoort.
om een lang verhaal kort te maken: ik ben op zoek naar de cd die als extra boekenweekgeschenk tijdens de boekenweek van 1994 is verspreid. met mooie nederlandse gedichten gezongen door goeie nederlandse zangers en zangeressen. waarbij mij vooral het gedicht "er viel 'ne keer een bladjen op het water" van Guido Gezelle gezongen door Jan Decleir is bijgebleven. waar kollega P dan wel weer een beeldregistratie van ter beschikking stelt (dank je kollega P), maar wat ik zo graag in mooi audio zou willen beluisteren. en nog een keer. en nog een keer.
daarom sans gĂȘne: wie heeft deze cd en wil mij een kopietje sturen?
een eervolle vermelding op dit weblog en desgewenst andere vormen van dankbaarheid zullen uw deel zijn!

update
bingo en leve het internet!
de woordenaar heeft de cd nog liggen en maakt mij een kopietje. mijn dank is groot.
leest allen de woordenaar!

Geen opmerkingen: