dinsdag 8 februari 2005

overpeinzing

bant en knoop bang
naast mijzelf ken ik nog vele hansen.
ik noem een hans br, een hans bx, een hans z en een hans k.
hans k leerde ik kennen op de regieopleiding.
dat is dus heel lang geleden.
hij woonde toen in een zolderkamer aan de Nassaukade, hoek de Clercqstraat. in de tijd dat daar een baardige zwerver met een politepet en een fluitje het verkeer regelde. omdat zijn zoon op die kruising was doodgereden, ging het gerucht.
we hebben allebei de regieopleiding niet afgemaakt.
hij schoor van het ene moment op het andere zijn wilde haarbos weg, ging economie studeren en werd serieus.
ik vlinderde door van baantje naar studie naar gezin en terug. desondanks bleven we elkaar zien, ook toen zijn vriendin K voortaan vriendin H ging heten.
en iedere keer zei hij weer dat ie vond dat wij zo'n bijzonder leven leidden, zo kreatief enzo. terwijl hij "alleen maar" degelijk opgestoten werd in de vaart der volkeren. en daar zit ie inmiddels hoog en droog, als manager van een multinational. althans, voor zo ver ik weet, want onze laatste echte ontmoeting dateert al weer zo'n acht jaar geleden.
we zitten nu op het triestmakende nivo van de jaarlijkse kerstkaarten. je kunt dus stellen dat we uit elkaar zijn gegroeid.
op zijn laatste kerstkaart stond dat ie dit jaar echt een keer langs zou komen.
mischien moet ik dat maar eens aktief stimuleren.
maar wel voorzichtig, bang dat het lijntje anders weer breekt...

Geen opmerkingen: