woensdag 23 augustus 2006

Genua


Genua
Originally uploaded by hansb.

het staat voor mij als een paal boven water, het is een zekerheid waar ik mijn hand voor in het vuur steek: vanuit Genua heb ik mijn beste lift ooit gehad. met een lege vrachtauto tot in Nederland, twee frisse hollandse jongens, vriendje in de cabine, ik in de lege oplegger. ik heb nog wekenlang met een dikke arm rondgelopen vanwege een levensbedreigende insektenbeet in die oplegger. dat verzin je niet, dat kan dus niet missen, het verhaal klopt. dacht ik. want vanmiddag reden we door Genua, langs de haven, en kreeg ik een akute flashback van twee nederlandse touringcars die Amerikanen hadden afgezet voor een cruise en dus leeg teruggingen naar Nederland. wij, twee frisse hollandse jongens, mochten mee als we de chauffeurs wakker hielden, dus vriendje in de ene bus, ik in de andere, tot afslag Vinkeveen, daar sloegen zij af en gingen wij door naar Amsterdam. wat me nu dus opscheept met een hoofdbrekend probleem: ik weet niet meer welk verhaal klopt. of kloppen beide verhalen? wie was waar, wanneer en met wie? ben ik uberhaupt wel eens eerder in Genua geweest? wie ben ik eigenlijk? word ik eindelijk dement?

Geen opmerkingen: